Ima poduzeća koja su spremno dočekala promjene i tranzicije u poslovanju koje je uzrokovao COVID19. Kod nekih poduzeća već su tu bili uhodani web shopovi i digitalna prisutnost. Spadate li i vi u jedne od njih ili su izolacija i ograničenje fizičkog poslovanja uvelike utjecali na vaše prihode pa samim time i na opstanak poslovanja?
Ako je tako ovaj i sljedeća videa iz serije – O SAVJETIMA ZA BOLJU DIGITALNU KOMUNIKACIJU U DOBA COVID19 – bi vam mogli pomoći u rješavanju izazova za opstanak u digitalnom svijetu i u procesu tranzicije…
Za početak potrebno je optimizirati sadržaj i ponovno provjeriti jesu li ključne riječi koje upotrebljavate „up to date“ odnosno jesu li aktualne?
Pronalaze li vas i dalje vaši korisnici na SERPu (Search Engine Result Page – Googlovoj stranici rezultata pretraživanja) ili ste to mjesto i ne znajući prepustili drugima?
Pandemija je znamo svi, uvelike promijenila naše (korisnikove) potrebe i način na koji živimo. Brojne tvrtke su bačene u vatru poslovnih izazova i izbačene iz cipela i možda provjerene i uspješne strategije koje su do sada savršeno funkcionirale više ne donose dovoljan broj ostvarenih ciljeva/prihoda/korisnika…
U svijetu gdje je sve promijenjeno samo fleksibilnost, sagledavanje situacije iz brojnih pozicija i prilagodba novom stanju na tržištu mogu vam spasiti poslovanje. Jedan od elemenata je i prilagodba u digitalnoj komunikaciji. Funkcioniraju li još uvijek ključne riječi koje ste koristili do kraja 2019. i jeste li to provjerili?
Marketinški stručnjaci uvijek ističu kako potreba uvijek čini razliku. Znate li što sada vaši korisnici trebaju?
Putem Google Alata (Google Trends-a i vaših Google Analytics i Ads računa) moguće je uvidjeti što se promijenilo i da li je vaša pozicija na Googlovoj stranici rezultata pretraživanja (SERPu) još uvijek na vodećoj poziciji. „Trigeriraju“ li vaše rezultate još uvijek iste ključne riječi ili je potrebno nešto promijeniti i što radi vaša konkurencija?
Sve su to pitanja na koja je važno znati odgovor.
Nije svejedno spada li vaša niša i kategorija poslovanja u kategoriju koja trenutno raste i za koju postoji veća potreba ili je situacija obrnuta. Također važni su i smjerovi i nijanse u korisničkom pretraživanju. Možda je pao interes za ključnu riječ: „teretane u mom kvartu“ ili „pilates ili yoga blizu mene“, ali vjerojatno je porasla potreba za „vježbanje kod kuće“, „kako održati fizičku formu“ i slične ključne riječi i fraze.
S obzirom na to da još uvijek imamo povremene restrikcije i zabrane kretanja i fizičkih ograničenja ključne riječi „u mom kvartu“ ili „blizu mene“ ili „u okolici“ za druge niše i poslovanja su vjerojatno u porastu. Vjerojatno je to slučaj i sa pojmovima kao što su „dostava“, „radno vrijeme“ i „otvorene trgovine u okolici“.
Važno je otkriti prema Google Trendovima, prema rezultatima u Google Analytics i Ads računima i iz direktne komunikacije sa korisnicima na društvenim mrežama što je to što je sada potrebno korisnicima i koji jezik i fraze koriste u ovoj novoj situaciji. Kada to otkrijete i vaše online poslovanje može krenuti putem oporavka.
Kako provjeriti trendove i ključne riječi saznajte na našem novom DIGITAL MASTERCLASSU PROAGO AKADEMIJE – uz program UMIJEĆE DIGITALNOG KOMUNICIRANJA.
A u nastavku provjerite neke generalne promjene koje su se dogodile u 2020.g. i naravno ne zaboravite i sami provjeriti sa vašom online zajednicom što se sve promijenilo u dijelu vašeg poslovanja.
Ključna riječ koja je bila vezana uz nestašicu jednog proizvoda u 2020. je dobrano odzvonila u ožujku 2020.g. U nastavku vidimo pregled na svjetskoj razini u posljednjih 5 godina…
Radi se naravno o toalet papiru. A kako je to bilo u Hrvatskoj pokazuje sljedeći graf…
Mogli bi reći da Hrvati baš i nisu bili pretjerano zabrinuti „svjetskim“ problemom, više na dnevnoj i mjesečnoj razini su istraživali kada kreće neki popust i akcija i to kako vidimo samo na području Grada Zagreba.
No pogledajmo kako su se kretali aktualni pojmovi u HRVATSKOJ u posljednjih 5 godina…
I kako je to bilo samo u 2020. godini…
Vidljivo je da se u 2020. godini dogodio značajniji pad posebno za pojmove Restoran i Hotel.
Putem Google Trendsa moguće je vidjeti i što je bilo aktualno te kakvi su bili trendovi u 2020. godini za Hrvatsku…
Ako se prisjetimo događanja od prošle godine, ne iznenađuje činjenica da su najtraženiji pojmovi bili COVID19, školski pojmovi i potres, također kako napraviti kvasac, sredstvo za dezinfekciju u nestašici kvasca i dezinfekcijskih sredstava isto ne predstavljaju neko iznenađenje…
Od aplikacija su iskočile ePropusnice i Zoom za poslovanje pa niti ne iznenađuju vremena u kojima se koristila Zoom aplikacija, no zanimljivo je da je Osječko – Baranjska županija bila najaktivnija na Zoom aplikaciji…
Zanimalo nas je i što se događalo na polju vježbanja i što je u stvari bilo sa interesom za vježbanje kod kuće. U posljednjih pet godina što se tiče pojma vježbanje imamo sljedeću situaciju…
Dok su u 2020. godini pojmovi kao što su zatvaranje i otvaranje teretana, vježbanje kod kuće i fitness dvorana bili zastupljeni na sljedeći način.
Vidljivo je iz prikazanih podataka da je „vježbanje kod kuće“ svakako bilo pojačano korišteno u doba izolacije u 3. i 4. mjesecu te kasnije u nekim pikovima od 9. do 11. mjeseca. 2020.g.
U nastavku možete pogledati pregled za iste pojmove u 2021. godini…
Osim prikazanih pregleda moguće je naravno vidjeti i kako stojite u odnosu na konkurenciju. Dovoljno je samo upisati pojmove od vlastitog interesa i Google Trends će prikazati rezultate, naravno, ako postoje. U nastavku pogledajte kako je to izgledalo za pojmove Trgovina i konkurente na tom tržištu u posljednjih 5 godina…
Iz ovog pregleda vidljivo je kako konkurenti stoje jedni u odnosu na druge po popularnosti pretraživanja i pojma. Vidljiv je i interes po regijama, kao i postoje li povezani upiti koji su vezani konkretno uz određen pojam/konkurenta. Ovdje je istražen samo općeniti pregled, bilo bi korisno istražiti pojmove kao što su „otvorena trgovina u okolici ili blizu mene“, „lokacija“, „dostava“, „radno vrijeme“, „online dućan“, „dostava online“ „online katalog“ i slične pojmove kao i pojmove koji su vezani uz pojedine akcije te vidjeti da li se i što se promijenilo u korisničkom ponašanju u odnosu na prethodne godine. Istražuju li više pojmove vezane uz dostavu ili radno vrijeme ili nešto treće.
Nadamo se da smo vam ovim primjerima dali ideju kako da istražite područja od vlastitih interesa. Sretno!