“Delegirati znači dopustiti drugima da postanu stručnjaci…”
Zašto je važno delegiranje poslova i zadataka?
Zaposlenici koji osjećaju da im se vjeruje i da ih poštuju, imaju tendenciju za veću razinu predanosti prema poslu, prema nadređenima, a posebno prema organizaciji.
U menadžmentu, delegiranje zadataka i poslova je vrlo bitan element jer ono osnažuje tim, gradi povjerenje i pomaže u profesionalnom razvoju. Istodobno, menadžeri razvijaju sposobnost odlučivanja na temelju činjenica i primjera te određuju tko je najprikladniji za rješavanje određenog zadatka ili projekta. Delegiranjem se odaje povjerenje i poštovanje prema timu i njihovim sposobnostima te se delegiranjem zadataka razvijaju nove vještine i znanja čime se priprema njihova odgovornost za buduće zadatke i projekte.
“Snažan vođa poznaje se po delegiranju”
Delegiranje može predstavljati priliku da se olakšaju radni zadatci no ono predstavlja puno više od toga jer pruža zaista vrijedne mogućnosti učenja, razvoja i odgovornosti vašem timu. Jedna od većih grešaka koju menadžment može učiniti je ne delegirati zadatke zbog nesigurnosti, straha, navike ili nepovjerenja. Osim što se delegiranjem pruža mogućnost razvoja i napretka, nakon određenog vremena koji je potreban pojedincu za savladavanje novih izazova i zadataka, menadžmentu ostaje dodatno slobodno vrijeme za posvećivanju drugim zadatcima ili projektima.
Kome je trening namijenjen?
- Višem i srednjem menadžmentu, mendžerima, voditeljima odjela i njihovim timovima te svim poslovnim ljudima koji rade u timovima i žele steći vještine za kvalitetno delegiranje radnih zadataka.
- Individualno – svima vama koji želite razviti učinkovite vještine delegiranja zadataka u privatnom ili poslovnom kontekstu.
Ciljevi treninga
- Osvijestiti koje su prednosti učinkovitog delegiranja
- Razumjeti važnost delegiranja za razvoj zaposlenih
- Osvjestiti našu vodeću funkciju – da svoju moć upotrebljavamo u službi vođenja – razvoja zaposlenika i samoga sebe
- Razumjeti delegiranje kao razvojni alat
- Naučiti što se smije delegirati, a što ne
- Naučiti kako znati, kome delegirati i što
- Osvjestiti što je odlučivanje i kako donijeti pravu odluku
- Razumjeti kako efikasnim delegiranjem poboljšati organizaciju posla
- Osvjestiti utjecaj delegiranja na motivaciju zaposlenika
Pregled treninga vještina delegiranja
- Uvod u program
- Načini razvoja ljudskih potencijala
- Razumijevanje delegiranja
- Što je delegiranje
- Delegiranje i odgovornost
- Faze delegiranje
- Koristi od delegiranja
- Što treba delegirati
- Koje aktivnosti ne treba delegirati
- 6 Pravila uspješnog delegiranja
- Strahovi kod delegiranja
- Zašto neki ne delegiraju
- Prednosti kod delegiranja
- Individualni akcijski plan
Uspješnim i kvalitetnim delegiranjem povećava se osjećaj povjerenja, predanost podređenih, unaprijeđuje se produktivnost te se osigurava da pravi ljudi izvršavaju zadatke koji im najbolje odgovaraju i koje izvršavaju s visokom razinom motivacije i učinkovitosti.