“Sistematsko i svrsihodno promatranje”
Monitoring – biti svjestan stanja u sistemu
Samo značenje riječi objašnjava svrhu monitoringa kao radnog procesa tj. metode kojom se ostvaruje kvalitetnije poslovanje. Monitoring, kao istraživačka metoda je svojevrsno “snimanje stanja”, snimanje rezultata, faktora uspješnosti i radnih performansi zaposlenih, uz podršku i pružanje feedback-a neophodnog na putu razvoja i postizanja ciljeva.
Čitav proces je zasnovan na praćenju rezultata, uspješnosti i radnih performansi te upoređivanju istih sa već utvrđenim standardima. Na taj se način provjerava u kojoj mjeri zaposlenici ispunjavaju standarde, koliko su ti standardi dobri i primjenjivi i na koji način se eventualno problematični ili nerealni standardi mogu izmjeniti. Kontinuiranim praćenjem tj. monitoringom dobiva se mogućnost da se na vrijeme identificira nezadovoljavajući rezultati i performanse zaposlenih te da se kroz edukaciju, usmjeravanje i razvoj kompetencija spriječi stagnaciju kako u razvoju zaposlenih, tako i u razvoju poslovanja.
Ciljevi monitoringa
- Analiza cjelokupnog poslovnog procesa na monitoriranom mjestu
- Analiza radne učinkovitosti zaposlenih
- Utvrđivanje investicije uložene u pojedini projekt
- Identifikacija eventualnog problema unutar projekta ili organizacije
- Utvrđivanje smjernica za otklanjanje eventualnog problema
- Rješavanje problema
Nadzor zaposlenih pruža tvrtkama nekoliko prednosti, uključujući ubrzanje tijeka rada i uštedu novca:
- Povećana produktivnost
- Veća ušteda
- Povećana isplativost
- Povećana sigurnost
- Poboljšani učinak tima
Kroz korištenje sustava praćenja u prodaji stječe se uvid u prodajni proces, analiziraju se investicije, radna učinkovitost i potencijali vlastitih resursa, identificira se eventualni problem te se gradi strategija za unaprijeđenje i poboljšanje radne učinkovitosti i profitabilnosti tvrtke.
Prednosti sustava praćenja prodaje:
- Automatizacija prodaje
- Bolja delegacija poslova
- Brže donošenje odluka
- Stvaranje vizualizaciije prodajnog procesa
- Predviđanje prihoda
- Praćenje timova na terenu
- Povezanost među timovima
Postavljeni ciljevi trebali bi biti realizirani u praksi koje vaši timovima realiziraju svojim svakodnevnim aktivnostima i time postižu ostvarivanje strateških ciljeva organizacije. Izgradnja sustava praćenja alat je kojim se nakon utvrđenih ciljeva prati učinak postavljenih ciljeva te pospješuje i unaprijeđuje poslovanje i postojeće performanse.
Praktično, monitoring provodimo u tri jasne faze:
- Standardizacija procesa i poslovnih sposobnosti – priprema monitoringa
- Metrika – monitoring u užem smislu
- Razvoj i podizanje efikasnosti i efektivnosti
Ovim procesom, uspjeh je zagarantitan.