Poslovno okruženje modernih tvrtki sastoji se od osnovna dva dijela: unutarnji svijet kompanije i vanjski svijet kompanije.
Unutarnji svijet kompanije čine zaposlenici, timovi, stručne skupine, menadžment, administracija i vrlo kompleksna dinamika pojedinih članova i dijelova sustava. Vanjski svijet čine tržište, zakonodavstvo, uži i širi spektar interesa raznih državnih i ne-državnih institucija. Dinamiku unutarnjeg i vanjskog svijeta čine planovi, prioriteti i interesi. Zaposlenici nemaju iste interese kao kupac, interes vlasnika i menadžera ne mora nužno biti komplementaran s tržišnim vrijednostima i interesima društva.
Postavimo li se u ulogu bilo kojeg člana sustava kompanija, kako internog, tako i eksternog, moguće je vidjeti širu sliku, omogućuje se mir i zdravlje unutar tvrtke i dobrobit zajednice, ostvarenje poslovnih planova i povećava se aktivnost kompanije na tržištu. Na taj način se ostvaruju ciljevi tvrtke.
No, kako izvesti u praksi ovakav pristup?
Radionice, seminari, coaching, radne skupine, brain-storming… – sve su to nazivi alata koji se koriste pri povećanju efikasnosti radnog tima. Marketinška aktivnost, reklamiranje, PR.. .- također su alati koji se koriste za povećanje aktivnosti tvrtke na ciljanom tržištu. No, jeste li se ikad zapitali je li alat koji ste upravo iskoristili u vašem poslovnom okruženju, internom i eksternom, urodio plodom? Jeste li ikad pomislili da je vrhunski coaching proveden u vašoj kompaniji ustvari bačen novac?
Razne tvrtke nude usluge učenja, treninga i dugotrajnog osposobljavanja i kvaliteta te ponude je u današnje vrijeme iznimno visoka. Postoje elaborati, projekti, studije, planetarna povezanost i komunikacija. Svakako je potrebno ulagati u znanje i vještine vaših djelatnika, stručnjaka i voditelja poslovnih procesa.
Ipak, koristeći metaforu, ne ulazimo u ljekarnu i ne tražimo prvi lijek na polici. Kao niti onaj najljepše pakiran. Dolazimo s uputom koji lijek točno treba našem organizmu i u kojoj mjeri. Postoji i kontrolni pregled koji omogućuje transparentan uvid u učinkovitost lijeka. Povučemo li paralelu poslovnog sustava s ljudskim organizmom, možemo reći da poslovni sustav također prolazi kroz periode vrhunske funkcionalnosti i napretka, kao i kroz periode stagnacije i bolesti. Prije nego se aplicira bilo koji alat potrebno je napraviti dijagnostiku svih dijelova sustava. I zaposlenika, i managera, i prodavača, i kupaca. Potrebno je dobiti i uvid u dinamiku i interakciju ovih sustavnih čimbenika. Potrebno je dobiti odgovor. Potrebno je znati, bez sumnje. U realnom vremenu.
FBM (fact based management) svjetski je priznati model, bolje rečeno standard u radu s ovim informacijama. Tvrtka PROAGO d.o.o. savjetuje jedan logičan pristup: prije nego popravljate, uvjerite se gdje je problem. Rješavanje problema napamet, bez jasnih, nepristranih i objektivnih informacija spada u jedan vid poslovne histerije. Potreba za nalaženjem rješenja pod svaku cijenu, iznimno je naporno, kontraproduktivno i jako skupo.