Uspjeh počinje na radnom mjestu!

Ilustracija iz prakse

Barometar – SurveyTool™ je osmišljen kako bi pomogao donosiocima odluke raspolagati činjenicama prije no što donesu odluke.

Navodimo neke primjere:

  • Zadovoljstvo kupaca – vrednuju li naši kupci naše usluge ili moraju dugo čekati kako bi stupili u kontakt s odjelom za usluge kupcima?
  • Kampanje – kako se bitna informacija prenosi do prodajnog tima i kako je tim razumio tu informaciju?
  • Investicije – ako u ideju uložimo puno sredstava, vrednuju li to naši partneri?
  • Vodstvo – dobivaju li naši menadžeri potrebnu podršku unutar svog kolektiva?

‘Popa-pola’
Kompanija ‘Pijte hrvatsko’ izradila je recepturu za novo osvježavajuće piće ‘Popa-pola’ i plasirala proizvod na tržište.
Kompanija je bila svjesna da je stav zaposlenih prema vlastitom proizvodu / usluzi često ključan, obzirom da su oni ti koji novu ponudu predstavljaju postojećim i novim kupcima. Anketirali su ih. Zaposlenici su prema novom proizvodu bili uglavnom ravnodušni. Ta je informacija od vitalne važnosti – ravnodušno prihvaćanje u vlastitoj organizaciji sasvim će sigurno dovesti do slabog plasmana na tržištu što znači gubitak dragocjenog vremena, danas kada je ‘vrijeme za plasman’ izuzetno važno.

Na taj su način, prikupljanjem činjenica, konkretno procijenjeni stavovi unutar organizacije samo nekoliko sati nakon plasmana proizvoda/usluga na tržište.

Kompanija je sada bila u poziciji odmah poduzeti potrebne korake kako ne bi izgubila konkurentsku prednost stvorenu plasmanom novih proizvoda i/ili usluga.

‘Sim-pa TAM’
Vodeća evropska kompanija za pružanje logističke podrške ‘Sim-pa TAM’ odlučila se pozicionirati na tržištu kao najprihvatljiviji izbor u očuvanju okoline. Nakon 18 mjeseci investiranja u stvaranju robne marke s dodanom vrijednošću (investicija od približno 5 milijuna eura), kompanija je htjela povratnu informaciju o tome kako su njeni korisnici shvatili i prihvatili novu strategiju.

Istraživanjem se došlo do dva zaključka:

  • kompanija nije uspjela izgraditi marku kakvu je željela
  • još važnije, karakteristiku ‘najprihvatljiviji izbor u očuvanju okoline’ korisnici nisu prepoznali vrijednu ili bitnu

Na osnovu toga, donesena je odluka o prekidu investiranja u izgradnju marke i prešlo se na, troškovno opravdano, poticanje korisnika da na etiketu ‘najprihvatljiviji izbor u očuvanju okoline’ gledaju kao na važnu karakteristiku pri izboru poslovnog partnera.

‘Inter-aktiva’
Sudjelovanje na nekom poslovnom sajmu obično predstavlja velik trošak novčanih i vremenskih resursa. IT kompanija ‘Inter-aktiva’ dosta je investirala u prezentaciju novih rješenja i plasman novih proizvoda na poslovnim sajmovima.

Sjetili su se pitati svoje kupce što bi od njih na tim sajmovima željeli dobiti. U velikom broju zahtjeva kupci su napisali da bi voljeli osobno upoznati osobe iz ‘Inter-aktive’ s kojima surađuju. Stoga je kompanija udvostručila broj ljudi na poslovnim sajmovima i pružila kupcima ono što su najviše željeli – osobni kontakt. Treba li reći što se dogodilo u međusobnoj suradnji kupaca i kompanije i kako se to odrazilo na plasman rješenja ‘Inter-aktive’?

Strukturirano, promišljeno i brzo provedivo ispitivanje mnijenja polučilo je povećanu lojalnost kupaca i povećanu dostupnost IT stručnjaka koja je rezultirala vrhunskim prodajnim rezultatima i troškovnom učikovitošću predstavljanja na sajmu.