Uspjeh počinje na radnom mjestu!

Samopouzdanjem rješavajte izazovne situacije

Samopouzdanjem rješavajte izazovne situacije

Prema Eryn Kalish, stručnjakinji za rješavanje konflikata i koautorici „Izazovnih razgovora“ u The Ken Blanchard Companies, većina menadžera osjeća neki otpor prilikom suočavanja sa izazovnim razgovorima.

Kada se to dogodi, menadžer će ponekad prekinuti razgovor ili će se povući iz takve situacije umjesto da se direktno suoči sa njom. Dok ova strategija možda kratkoročno drži situaciju pod kontrolom, općenito ima značajne dugoročne posljedice, kao što su pad produktivnosti i morala zbog neprekidnih konflikata i nesuglasica. Bez obzira sadrži li tema mučnu poruku, daje teške povratne informacije ili se suočava sa bezosjećajnim ponašanjem, menadžeri se trebaju umiješati u tu „neprijatnost.“

„Mnogi ljudi su naučeni da izbjegavaju ili umanjuju tjeskobne teme“, objašnjava Kalish.

„ Ponekad se boje da će ulazak u takve razgovore samo pogoršati situaciju. Stoga će menadžeri često izbjegavati konfrontacijske situacije nadajući se da će sa potiskivanjem ili ignoriranjem „negativnih“ osjećaja i misli oni nekako nestati sami od sebe. Ali to se rijetko kada samo popravi i ubrzo se cijeli tim raspada i problem postaje puno veći.“

Rezultati toga mogu biti razoreni međuodnosi, zaustavljeni projekti ili jednostavno zaposlenici bez puno strasti prema svojem poslu.

Zbog brzih zahtjeva na radnom mjestu danas je vrlo važno da menadžeri budu sposobni učinkovito se nositi sa osjetljivim zaposlenicima. To je jedan od razloga zašto Kalish vjeruje kako je važno za menadžere da stvore sigurnu sredinu u kojoj bi ljudi mogli imati takve razgovore i rješavati potisnute probleme.

Proces od pet koraka za menadžere

Da bi poboljšali svoje vještine u rješavanju izazovnih situacija, Kalish uči menadžere kako govoriti bez alijeniranja druge osobe i kako slušati čak i ako ono što čuju ostavi utisak na njih.

Koncepti su lako razumljivi, objašnjava Kalish, ali to je nešto čije provođenje je emotivno izazovno. Za menadžere koji tek počinju postoji pet vještina koje Kalish preporučuje kao način da se osjećaju ugodno i da budu otvoreniji prema tuđim osjećajima:

1. Direktno iznošenje zabrinutosti

Govorite na način koji ne alijenira druge ljude. Shvatite kako doći do biti onoga što je važno.

2. Prikupljanje više informacija da bi se bolje razumjelo

Naučite kako doći do više informacija od nekoga tko možda oklijeva govoriti. Naučite kako blago, ali odlučno, ispipavati i natjerati nekoga da otvoreno govori kada će to pomoći njima i situaciji.

3. Angažiranje drugih kroz posvećeno slušanje

Biti sposoban slušati čak i kada je to neugodno. Naučiti kako utjecati na svoje reakcije tako da se možete fokusirati i razumjeti ono što druga osoba govori.

4. Obraćanje pažnje na govor tijela

Obratite pažnju na govor tijela i budite u mogućnosti uočiti nedosljednosti između onoga što čujete i onoga što vidite. Koliko puta ste sjedili na sastanku kada je netko rekao da je sve u redu ali je njegov ili njezin govor tijela pokazivao da očito nije. Izbjegnite iskušenje da kažete, „O, dobro, sve je OK. Idemo dalje.“

5. Fokusiranost prema naprijed, ali samo kada su svi spremni krenuti dalje

Ovo može biti izazov za menadžere sa prirodnom i obično pozitivnom pristranošću ka akciji. Naučite se oduprijeti porivu da krenete prema naprijed prerano. U izazovnim razgovorima pravi problemi obično ne izađu na svijetlo odmah i mogu se probiti kasnije na nezdrav način.

Više komunikacije, ne manje

Tijekom neizvjesnih vremena važno je da  više podupirete ljude. Kao što Kalish objašnjava „Kako ćemo raditi sa svim izazovima sa kojima se danas susrećemo ako su ljudi zatvoreni i smrznuti od straha ili ljutnje, ili se osjećaju kao da bi mogli planuti. Trebamo ljude koji će biti vitalni i entuzijastični. Nemojmo izgubiti onu povezanost jedni sa drugima ili onu povezanost sa svojom vitalnošću. Trebamo ju sada kako bi oslobodili energiju koju svi želimo i trebamo da bismo bili produktivni i uspješni.“

Jedna od najvećih vještina koju menadžeri danas mogu posjedovati je kako slušati – kako svoje vlastite misli i instinkte tako i druge ljude kako bi istinski razumjeli njegovo ili njezino gledište i perspektivu. Za menadžere koji su spremni suočiti se sa izazovom, rezultati mogu biti dalekosežni, uključujući brže rješavanje problema izvršavanja, boljih odnosa na poslovnom mjestu, manje nedaća, smanjene tenzije i manje korporativnih kriza.

Čak i u najtežim vremenima, ljudi mogu raditi zajedno sa kolegama na način koji je transformativan. Počnite već danas tako da potražite način na koji biste povećali frekvenciju i kvalitetu konverzacija koje se odvijaju u sklopu vaše organizacije.

Izvor: Ken Blanchar Companies, Ignite! Newsletter, 4. studenog 2010.